شستن پرده های لوردراپه ، پرده های عمودی

نصب پرده
آموزش نصب پرده لوردراپه
۱۳۹۳-۰۵-۲۴
loverdrape-4
گالری عکس پرده لوردراپه
۱۳۹۳-۰۵-۲۴
loverdrape-4

شستن پرده های لوردراپه – پرده های عمودی :

جهت تمیز کردن پرده لوردراپه ابتدا به آرامی زنجیرهای پایینی نوار های پرده را از وزنه ها جدا نموده و سپس وزنه های پرده را از داخل نوار ها بیرون بکشید و همگی را داخل یه تشت قرار داده و به کمک شوینده مناسب تمیز نمایید .

loverdrape-4

برای جدا نمودن نوارهای پرده لوردراپه از قلابهای بالا ٬ هر کدام از نوار ها را را کمی به طرف بالا کشیده و از قلاب خارج نمایید .

نکته : برخی از انواع پرده های لوردراپه قدیمی دارای قلابهای نازک گالوانیزه هستند که کشیدن و خم کردن بیش از حد آنها می تواند به آن آسیب وارد نماید .

پس از باز کردن تمامی نوار ها می توانید با شل کردن پیچ های جلویی گیره های پرده که ریل را به سقف و یا دیوار متصل نموده اند ریل پرده را نیز باز کرده و شستشو دهید .

( معمولا شستن ریل پرده لوردراپه ٬ وزنه ها و زنجیر ها نیاز به ملاحظه خاصی ندارد فقط باید دقت شود در زمان شستشو زنجیرها پاره نشده و یا قلابهای پلاستیکی آن نشکنند )

برای شستشوی نوار های پرده لوردراپه میتوانید آنها را در بر روی سطحی صاف پهن نموده و به کمک شامپو و یا مواد شوینده ملایم و یک برس پلاستیکی یا هر برس نرم دیگری کاملا تمیز نمایید .

دقت نمایید هرگز در شستشوی پرده از برسهای زبر استفاده نشود چراکه این برسها می توانند منجر به نخکش شدن و یا از بین رفتن دوخت طرح های روی نوار پرده لوردراپه شوند .

پس از ابکشی نوارها آنهارا بشورت لول درآورده و اجازه دهید خشک شود . در غیر این صورت نوارها پس از خشک شدن کاملا صاف نبوده و نیازمند اتو کشی خواهند بود البته با لول نمودن نوارها روند خشک شدن بسیار آرام و وقت گیر خواهد بود برای خشک شدن سریعتر نوارها می توانید آنها را آویزان نموده و پس از خشک شدن کامل اتوکشی نمایید که در این حالت نباید دمای اتو بالا باشد چراکه می تواند به نوار پرده آسیب وارد نماید .

نصب مجدد پرده لوردراپه :

ابتدا ریل پرده را در داخل گیره ها جا انداخته و پیچ های جلویی را کاملا سفت نمایید .

با خشک شدن کامل نوارها آنها را توسط قلاب بالایی ریل پرده آویزان نموده وزنه های پایینی را نیز داخل لبه های پایینی نوار ها قرار دهید . در آخر زنجیر پایینی نوارها را از یکطرف ( نوار ابتدایی و یا انتهایی ) به ترتیب در قلاب وزنه ها قرار دهید .

توجه نمایید در زمان قرار دادن زنجیر پایین پرده نواری از قلم نیفتد که در این صورت لازم است بقیه قلابها را مجددا آزاد و زنجیر نوار مورد نظر را نیز متصل نمایید .

سیستم نظردهی برای این مطلب توسط مدیریت بسته شده است.